Friday, 23 December 2011

19 TANDA LELAKI JATUH CINTA

(1): MEREKA AKAN SEENYUM TAK TERHINGGA KEPADA ANDA

(2): MERELA AKAN GELAK DENGAN LAWAK JENAKA ANDA WALAUPUN HAKIKAT
NYA MMG TAK LAWAK LANGSUNG PUN.,

(3): MEREKA AKANN MEMPERTAHANKAN ANDA DARIPADA ORANG LAIN
YANG INGIN MENYAKITI ANDA

(4): MEREKA JUGA GEMAR UNTUK BERTANYAKAN SOALAN MENGENAI
KEHIDUPAN ANDA

(5): MEREKA AKAN MERENUNG ANDA SECARA SENYAP2 TANPA PENGETAHUAN
ANDA

(6): MEREKA AKAN MULA GAGAP APABILA BERSUA ATAU BERCAKAP SECARA 
BERHADAPAN DENGAN ANDA

(7): MEREKA GEMAR UNTUK MENYEBUT2 NAMA ANDA

(8): MEREKA AKAN MEMANGGIL ANDA DENGAN NAMA-NAMA YANG MANJA2

(9): MEREKA SUKA MENGAJAK ANDA KELUAR UNTUK BERJALAN2

(10): MEREKA AKAN CUBA MENELEFON ATAU BERMESEJ ANDA SETIAP
HARI.

(11): MEREKA AKAN LEBEH BERPERWATAKAN LEBIH MATANG DAN MENGHORMATI
ORANG LAIN

(12): MEREKA AKAN SUKA MEMUJI PENAMPILAN ANDA

(13): APABILA MEREKA BERUSAHA MELAKUKAN JENAKA, REAKSI ANDA ADALAH
YANG PERTAMA MEREKA AKAN LIHAT

(14): MEREKA SENTIASA BERUSAHA UNTUK BERSAMA DENGAN
ANDA SEPERTI DI DALAM KUMPULAN , KELAS ATAU SEBAGAINYA

(15): MEREKA BERTANYAKAN RAKANANDA TENTANG SOALAN2 MENGENAI
DIRI KAMU

(16): MEREKA AKAN BERTANYAKAN PANDANGAN ANDA MENGENAI 
LELAKI LAIN

(17): MEREKA MEMINTA NASIHAT ANDA MENGENAI WANITA LAIN

(18): MEREKA MENGINGATI SEMUA PERKARA MENGENAI DIRI ANDA
(19): MEREKA BERJENAKA UNTUK MENGETAHUI STATUS ANDA YANG SEBENAR


Thursday, 22 December 2011

10 PERKARA LELAKI ITU RUMIT

1.Jika kamu melayannya dengan baik, dia fikir kamu jatuh cinta kepadanya.
Jika tidak, kamu akan dianggapnya sombong.
komen ku: yala ssah org laki nihh. tp tak bole nak mnyalahkan 200% peratus ny kpd laki kan?
haha

2. Jika kamu berpakaian cantik, dia fikir kamu sedang cuba untuk menggodanya.
Jika tidak, dia kata kamu kekampungan.
komen ku: ahhh. yg tok., no komen., tp tak suma lelaki mcm tu., certain people je la.,
3. Jika kamu berdebat dengannya, dia kata kamu keras kepala.
Jika kamu berdiam diri, dia kata kamu tak ada IQ tinggi.
komen ku: eleeeehhh., yanihh. tak tauk la plg.., dgr2 org cakp je.. haha

4. Jika kamu lebih pintar daripada dia, dia akan jatuh air muka.
Jika dia yang lebih pintar, dia bilang hebat.
komen ku: yang nihh komfom. sbb lelaki ego dia lbeh tggi dr wanita..n kan2..

5. Jika kamu tidak cinta padanya, dia akan cuba mendapatkanmu bermati-matian.
Jika kamu mencintainya, dia akan cuba untuk meninggalkanmu.

 komen ku: aha! nih betol., sebena ny bkn cuba nak mniggalkan mu., tp mgkin kamu ada kekurang utk ny,
da bnda yg diingin oleh ny. btol tak? bkn nk memilih sgt tp., kena la pdn dgn kita., haha

6. Jika kamu beritahu dia masalahmu, dia kata kamu menyusahkan.
Jika tidak, dia tuduh kamu tidak mempercayainya..
komen ku: sebenarny., bkn menyusahkan., tp mmg laki tu tak suka dgn perempuan tuhh
cuma dia tak nak ckp yg dia tak suka kamu..dan bila dia tduh kamu tak mempercayai ny.,
kerna dia betol2 ambil berat dan betol2 syg kan kamu., dia tak nak kamu ssh sorg2,,
itulah yg dikatakan cinta,. sggup mlakukan apa2 aja.,

7. Jika kamu cerewet padanya, dia anggap kamu seperti seorang pengasuh .
Jika dia yang cerewet pada kamu, itu kerana dia mengambil berat.
komen ku: ini mmg betol! haha., lelaki lbeh suka dijaga drpd dijaga,, kbnykan la..
tak tahu org laen la., kalo saya mcm tuhh, hehe

8. Jika kamu mungkir janji kamu, kamu tidak boleh dipercayai.
Jika dia yang ingkari janjinya, dia melakukannya kerana terpaksa.
komen ku: bkn suma lelaki mcm tuhh., yela kita hidup dlm pelbagai.,
tak bole nak slh kan sesiapa trus., kta mst lihat situasi ny.,
  
9. Jika kamu menyakitinya, kamu sangat kejam.
Jika dia yang menyakitimu, itu kerana kamu terlalu sensitif dan terlalu sukar
untuk dijaga hati.
komen ku: tiada komen utk ny., hehe., bkn blurrr., mgkin bna mgkin.
10. Jika kamu mengirimkan ini pada lelaki-lelaki, mereka pasti bersumpah semua
ini tidak benar
komen ku: ini sama sekali salah! hahaha., tak tau knape., aha

thats all mgkin da jumpa mklumat lagi., nnti la post :D 




Saturday, 15 October 2011

6 perkara yang wanita sukai dari lelaki`

(1.) menjaga kebersihan diri(tidak selekeh)
setmpan mana punseorg lelaki itu jika dia tidak mnjga kbersihan(bju koto, bau bdn, n so on) 
ketampanan itu tidak akn dpt menarik minat perempuan. semua org suka kanpenampilan
yg bersih kecuali org gila an kurang siuman. hatta si pengoto sekalipun suka
kpd bnda2 bersih. kalo gia. mndk la bersih.. eboh mndik kerbo..
(2.) mempunyai gaya tersendiri @ sense of style
anda tidak perlu la berpakaian spt justin bibir o sapa2.. kalo mok nmpk begaya, korang mst 
bepakaian bersih an kemas jak ckup. sik ssah nk mn mok kemas.. atleast simple jak ckp. sik pelu 
gilak bjnama2, utk nok bejmbang n misai n pa2 yaa.. engkh la minyak2 kit.. haha.. brik kmas



(3.) ada sikap lawak dalam diri ny.(sik tlalu serius)
lelaki nok lawak biasany ya lah pling di sukai mpuan mn tokrang mao tauk. torang mok tauk pahal?
sbb sidak bnyk gilak msalah dlm hidup sidak. jd sidak mok lelaki yang mgembirakan hidup sidak. 
mok ilangkn stress... torang onh tgga ka bini johan? pergghh ya jak ku dpt pdh..
gerek nabil dolok? torang tauk nk? irma hasmie.. jd.. hehe phm2 la
 (4.) bersikap prihatin o org kampung ku tgh caring
sikda syak2 gik dah, seorg laki nok prihatin biasany adalah org nok mengambil berat
mpuan n baik hati. da bnyk car mok nunjuk sikap prihatin torang yaa.
mengambil makanan utk ny.. (bkn knak ulun).pastikn ny blit umah an slamat.
sik di kaco org.. mn dpt anta ny trus balit umah.. eboh plh mak bapak sidak tetggu.
mudah torang sikda dpt ambik ati bkal mak bapak mertua torang ya lak..

(5.) selalu senyum(bes jak tgga)
senyuman atau org kampong ku tgh smile adalah kosmetik yang paling
berkesan utk dijadikan muka seseorg ya lbeh tampak manis. walaupun torang muka rasa
muka torang burok n sik ensem,, tp mn korang salu senyum, mst sejok jk bila di tgga
tapi mn muka torang hensem, tp sik ska snyum simpan lam tong sampah jak muka 
torang bik malu jak..

(6.) and the last pangey cool jak(bukan rasa cool, tp sntiasa tng)
ktenangan torang ya melambangkan kematang torang, taim mpuan atau org 
kmpong ku tgh cikaro panik o kelam kabut menghadapi situasi tertentu
taim ya  la torang tnjok dgn pnh ketenangan dtg berik penyelesaian an sidak
k ya jak la... bah.. klak2 gik ku sher an torang ada hari.. hah assalamualaikum



Saturday, 13 August 2011

||ingatlah wahai teman||

  • Jgn bangga berkulit putih kerana kulit terakhir kita
= TANAH LIAT

• Jgn bangga dgn rumah bagus dan besar kerana rumah terakhir kita
= KUBUR

• Jgn bangga dgn baju bagus kerana baju terakhir kita
= KAIN KAFAN

• Jgn bangga dgn kereta & mtor bsr, krn kenderaan kita yg terakhir 
= KERANDA

• Jgn bangga dgn Minyak wangi berjenama, krn wangian kita terakhir 
= Kapur barus

Thursday, 30 June 2011

10 RESEPI RAHSIA CINTA



1. Kekuatan berfikirCinta bermula dari fikiran kita. Berfikir tentang pasangan ideal yang ingin kamu kenali akan membantu kamu mengenali dia, ketika kamu akhirnya bertemu dengan orang yang tepat tersebut.
2. Kekuatan untuk menghormati
Kamu tidak mampu mencintai seseorang atau apasaja kalau kamu tidak menghormati mereka. Orang pertama yang patut kamu hormati ialah dirimu sendiri. Untuk mulai menghormati diri sendiri, kita patut bertanya pada diri sendiri “apa yang aku hormati dalam diriku?”. Untuk mendapat perasaan hormat dari orang lain, bahkan dari orang yang kamu tidak suka, kita patut bertanya pada diri sendiri.”apayang aku hormati dalam diri mereka?”.
3. Kekuatan untuk memberiJika kamu mahu menerima cinta, kamu harus mampu memberikannya terlebih dahulu. Makin banyak cinta kamu beri, makin banyak yang akan kamu terima. Mencintai sama ertinya dengan memberi cinta tulus pada dirimu sendiri. Belajarlah untuk melakukan berbagai macam kebaikan. Formula rahsia untuk meciptakan hubungan yang ceria,penuh cinta,dan abadi adalah dengan selalu berfikir “Apa yang dapat aku beri?”dan bukan Apa yang akan aku dapat?”.
4. Kekuatan persahabatan
Untuk mencari cinta sejati,kamu mesti mencari sahabat sejatiterlebih dahulu. Cinta bukan bererti mata kalian salingberpandangan, tapi lebih bererti bersama – sama melihat ke satu tujuan. Untuk mencintai seseorang seutuhnya, kamu harus mencintai keperibadiannya, bukan fizikalnya.Persahabatan adalah tanah dimana benih cinta dapat tumbuh. Jika kamu ingin membawa cinta ke suatu hubungan, kamu harus menciptakan persahabatan terlebih dahulu.
5. Kekuatan dari sentuhan
Sentuhan adalah salah satu ekspresi cinta yang paling kuat,menghancurkan dinding pemisah dan menyatukan suatu hubungan. Sentuhan membuat kita lebih dapat merasakan getaran cinta yang sebenarnya.Tetapi agama Islam melarang kita bersentuh-sentuhan tatkala bercinta, kekuatan ini difokuskan kepada suami isteri..
6. Kekuatan untuk melepaskan“Jika kamu mencintai seseorang, bebaskanlah dia. Jika dia kembali kepadamu,maka dia adalah milikmu. Jika tidak, maka dia tidak akan pernah jadi milikmu”. Bahkan dalam hubungan percintaan, seseorang perlukan ruang untuk dirinya sendiri. Jika kita mahu belajar untuk mencintai, pertama kita harus belajar untuk memaafkan dan melupakan masa lalu yang buruk serta kedukaan hati kita. Mencintai bererti melepaskan rasa takut, curiga, dan ego. “Hari ini aku melepaskan semua rasa takutku, masa lalu tidak akan dapat mempengaruhiku- hari ini adalah lembaran baru bagi hidupku”.
7. Kekuatan dalam komunikasi
Ketika kita belajar untuk berkomunikasi secara terbuka dan jujur, hidup lalu berubah. Mencintai seseorang bererti berkomunikasi dengannya. Biarkan orang yang kamu cintai tahu bahawa kamu mencintai dan menghargainya. Jangan pernah takut untuk mengucapkan 3 kata magik : “Aku cinta kamu”. Jangan pernah melewatkan kesempatan untukmengucapkan itu kepadanya. Selalu tinggalkan orang yang kamu cintai dengan kata – kata mesra, kerana ia mungkin boleh jadi hari terakhir kamu melihatnya. Contohnya, jika kamu akan mati tapi diberi kesempatan untuk menelefon orang yang kamu cinta, siapa yang akan kamu telefon, apa yang akan kamu katakan…dan sekarang…kenapa kamumenunggu?
8. Kekuatan dari komitmen
Jika kamu ingin mendapatkan cinta yang berlimpah, kamu harus mampu menciptakan komitmen, dan komitmen tersebut akan tercermin dalam fikiran dan tindakanmu. Komitmen adalah ujian cinta yang sejati. Jika kamu ingin memiliki hubungan yang penuh cinta, kamu harus setiadengan hubunganmu itu. Ketika kamu terikat komitmen pada seseorang, berhenti mencintainya bukan merupakan pilihan. Komitmenlah yang membezakan antara hubungan yang mudah hancur, dengan hubungan yang kuat.
9. Kekuatan semangat.Semangat, membakar cinta dan membiarkan cinta tetap hidup. Semangat yang terus berkobar, bukan hanya datang dari daya tarik fizikal, tapi datang dari komitmen yang dalam, kemahuan, dan rasa saling tertarik. Semangat dapat diciptakan kembali dengan cara membayangkan saat indah di masa lalu dengannya. Spontan dan kejutan dapat menciptakan semangat cinta. Pokok dari cinta dan kegembiraan selalu sama yang harus kita lakukan adalah mengisi hari – hari kita dengan penuh semangat..
10. Kekuatan dari rasa percayaRasa percaya selalu menjadi komponen penting dalam suatu hubungan.Tanpa rasa percaya, seseorang bisa menjadi curiga, cemas, dan takutdan orang lain akan merasa terperangkap dan secara emosional menjaditertekan. Kamu tidak boleh mencintai seseorang secara utuh sehinggalah kamu mempercayainya secara utuh pula. Bersikaplah seakan – akan hubunganmu dengan orang yang kamu cintai tidak akan berakhir. Salah satu cara untuk mengetahui apakah seseorang itu benar – benar untuk kamu, tanyakanlah pada dirimu sendiri “Apakah aku benar – benar mempercayainya sepenuh hati ?” jika jawapannya adalah “tidak”, maka kamu harus berfikir dengan mendalam sebelum kamu membuat komitmen yang lebih jauh dengannya.

TIPS MENAWAN HATI WANITA

1. Semua orang ada jodoh atau pasangan yang menanti dan biasanya ia berada tidak jauh dari anda. Jarang orang bertemu dengan jodoh yang berada jauh darinya.
2. Jodoh itu ketentuan Allah dan kita wajib berusaha. Doa, usaha yang betul dan bersungguh-sungguh disertai dengan tawakkal, insyallah akan menemukan anda dengan pasangan anda.3. Ramai orang masih belum bertemu jodoh kerana mudah patah semangat. Teruskan usaha sehingga anda bertemu jodoh.
4. Seimbangkan hidup anda dengan sempurna agar diri anda jadi seperti “magnet” yang menarik bakal pasangan anda kepada anda.
5. Daya tarikan yang sebenar berpusat di hati yang murni. Berusahalah untuk mencuci hati anda daripada semua perasaan yang negatif terhadap semua orang di dunia ini.
6. Agar mudah orang sayang, cuci hati dengan jaga ibadah, solat taubat, beristighfar, baca Al-Quran, maafkan orang lain, meminta maaf, bersedekah dan berfikiran positif.
7. Sayangi semua orang di sekitar anda dan anda akan menarik sayang terhadap anda. Jika anda membenci orang, ditakuti bakal pasangan anda akan membenci anda.
8. Orang yang sedang mencari pasangan harus sentiasa bersedia untuk bertemu dengan pasangannya pada bila-bila masa. Justeru, kita perlu sentiasa dalam keadaan yang paling menarik setiap masa. Tanggapan pertama adalah yang terpenting.
9. Untuk lelaki, tarikan pertama ialah pakaiannya. Untuk perempuan, wajah dan bentuk badan menjadi tarikan pertama. Sediakan diri untuk menawan bakal pasangan anda.
10. Buka hati dan minda anda untuk menerima cinta. Cinta boleh berputik pada bila-bila masa. Cinta mudah datang kepada mereka yang sentiasa bersedia untuk menerima cinta.
11. Cinta datang melalui mata lalu turun ke hati. Justeru, perhebatkan hubungan mata secara memandang bakal pasangan dengan penuh kasih sayang.
12. Kita boleh berkomunikasi melalui fikiran. Hantarlah kasih sayang dan hasrat murni anda terhadap pasangan dengan gelombang fikiran ini secara berterusan hingga berjaya.
13. Ramai yang terlepas peluang dan patah hati sebab lewat menyatakan hasrat kepada bakal pasangan. Perkara yang baik disegerakan (iaitu menyatakan perasaan anda kepada bakal pasangan).
14. Tidak salah untuk orang perempuan memulakan usaha untuk berkenalan. Orang lelaki akan sentiasa merasakan mereka yang memulakan perkenalan walaupun sebenarnya orang perempuan yang mulakan.
15. Berkomunikasi dengan mesra dan bersemangat menggunakan lidah, mata, hati dan bahasa badan. Elakkan bercakap sambil lewa atau kurang sopan terhadap bakal pasangan.
16. Berbual dengan pasangan mengenai apa yang dia suka. Beri tumpuan kepada minat dan perasaannya. Elakkan sibuk memberi tumpuan kepada diri sendiri.
17. Layan bakal pasangan dengan mesra seperti kawan lama walaupun baru berkenalan. Bentuk suasana keintiman dengan segera agar bakal pasangan rasa selesa.
18. Makin mudah kita menceritakan hal peribadi yang munasabah kepada bakal pasangan, semakin mudah dia menceritakan hal dirinya kepada kita.
19. Berdoa dan latih diri agar kita pandai mendampingi orang lain dan seronok untuk didampingi oleh orang lain. Buang perangai yang menyebabkan orang benci kepada kita.
20. Beri sayang untuk mendapat sayang. Orang yang masih ada perasaan benci terhadap sebarang orang boleh menyebabkan bakal pasangan benci atau tidak tertarik kepada kita. Justeru buang semua benci.
21. Untuk wanita, jangan jual mahal terhadap bakal pasangan. Tetapi, nyatakan dengan hikmah kepadanya yang anda amat sukar untuk berkenalan dengan lelaki lain.
22. Kebanyakan lelaki mudah tertarik kepada perempuan yang simple, tidak materialistik, mudah berterima kasih dan redha dengan setiap pemberian lelaki tersebut.
23. Orang perempuan mudah tertarik kepada lelaki yang memberi perhatian, penghargaan dan penghormatan kepada mereka. Justeru, orang lelaki janganlah terlalu jimat atau kedekut.
24. Orang lelaki perlu belajar mengenal kerenah orang perempuan. perasaan, pemikiran, kehendak, keperluan, kesukaan dan kebenciannya.
25. Elakkan memberi tumpuan kepada kelemahan dan kesilapan kecil yang ada pada bakal pasangan. Jangan sesekali mengutuk atau memalukan bakal pasangan.
26. Senyuman ikhlas, wajah yang menawan dan bahasa badan yang penuh kemesraan akan menambat lelaki terhadap wanita.
27. Orang mudah tertawan kepada bakal pasangan yang ada persamaan dan ada perbezaan sifat, tindakan dan minat. Terlalu banyak persamaan membosankan. Banyak sangat perbezaan menyesakkan.
28. Orang mudah tertarik kepada bakal pasangan yang ada sikap dan sifat yang saling mengimbangi dan melengkapkan sikap dan sifatnya.
29. Walaupun belum kenal rapat dengan bakal pasangan, nyatakan yang anda sering merasa atau berfikir seperti yang dia rasa atau fikir. Keserasian adalah tarikan.
30. Perempuan membentuk hubungan dengan berbual dan bercakap. Lelaki bentuk hubungan dengan melakukan sesuatu kegiatan secara bersama.
31. Orang mudah tertawan kepada bakal pasangan yang mempunyai persamaan daripada berbagai segi seperti kefahaman politik, aktiviti keagamaan, sikap terhadap harta, wang dan hobi.
32. Dua orang yang amat banyak perbezaan boleh serasi antara satu sama lain jika mempunyai satu atau dua persamaan yang mendalam seperti suka kepada kucing, suka melancong atau suka ramai anak.
33. Tindakan yang serentak akan menarik bakal pasangan terhadap anda. Contohnya, serentak berpaling, serentak angkat gelas, serentak berdiri, serentak nak ke tandas.
34. Tawan hati bakal pasangan dengan pamerkan emosi yang sama terhadap sesuatu kejadian atau peristiwa – sama-sama gembira, sedih, terperanjat, benci, simpati dan sebagainya.
35. Dua insan mudah serasi jika mempunyai pentafsiran yang sama mengenai hubungan – tahap keakraban, kebebasan, kebergantungan, pemberian, pengorbanan dan sebagainya.
36. Kenalpasti ciri-ciri yang disukai oleh bakal pasangan anda. Bentuk ciri-ciri yang disukai oleh bakal pasangan anda. Bentuk ciri-ciri ini dalam diri anda dan pamerkan kepadanya yang anda mempunyai ciri-ciri tersebut.
37. Semua orang mencari cinta sejati tanpa syarat. Bakal pasangan anda akan tertarik kepada anda jika anda mengasihinya bukan kerana wajah, harta, keturunan atau glamornya.
38. Bakal pasangan akan tertawan kepada anda jika anda dapat bantu mengukuhkan imej dirinya, rangsang semangatnya dan pupuk keyakinan dirinya.
39. Keikhlasan amat penting dalam memuji atau memotivasi bakal pasangan. Jika kita didapati bohong, dia akan terus menjauhkan diri daripada kita.
40. Pujian yang berhikmah dan ikhlas bertindak sebagai magnet yang menarik anda kepada bakal pasangan. Pujian daripada kawan baru lebih bermakna dan berkesan berbanding pujian daripada kawan lama.
41. Ulang sebut perkataan, ayat atau slogan yang digemari bakal pasangan anda. Ini menyebabkan dia rasa istimewa dan dihargai dan akan tertawan kepada anda.
42. Kenalpasti keistimewaan bakal pasangan anda yang orang lain tidak nampak. Sampaikan kehebatan ini dengan bersemangat dan dia akan mudah tertawan kepada anda.
43. Untuk bakal pasangan yang popular dan sering dipuji , cari pujian yang original untuk menambat hatinya. Untuk orang yang tidak popular, sebarang pujian amat dialukan dan dihargai.
44. Beri penghargaan serta merta kepada setiap pencapaian atau kejayaan bakal pasangan. Ini membelai dan melembutkan hatinya terhadap anda.
45. Jika bakal pasangan memuji anda, pamerkan keseronokan anda dengan senyuman dan ucapan terima kasih dan bersyukur. Dia akan rasa dihargai.
46. Cari keunikan, kelucuan atau ‘kegilaan’ bakal pasangan anda. Nyatakan yang anda suka kepadanya sebab keunikan tersebut. Ini buat dia rasa istimewa.
47. Ramai pasangan sengsara bila isteri terlalu cantik atau suami terlalu handsome. Justeru, cari bakal pasangan yang setara dan sepadan dengan kita.
48. Orang yang merasa dirinya hodoh sukar untuk mendapat pasangan. Carilah kecantikan yang ada pada anda dan bentuk keyakinan diri. Hati yang suci dan keyakinan yang tinggi menyerlahkan kecantikan anda.
49. Wanita mudah tertawan kepada lelaki yang gentleman – bersopan santun, suka membantu, menghormati wanita, berani dan yakin diri.
50. Untuk jadi lebih menawan, berterusan belajar, perbaiki perangai dan peribadi, baiki kemahiran komunikasi, murnikan hati, pemaaf dan sentiasa bersangka baik.
51. Lelaki harus mempamerkan sifat kelelakiannya di samping memasukkan sifat perempuan dalam dirinya seperti lebih prihatin, memahami emosi , timbang rasa, dan gunakan gerak batin.
52. Perempuan harus mempamerkan sifat kewanitaan disamping menghayati sifat lelaki seperti minat dalam politik, sukan, memancing, dan aktiviti macho yang lain. Bertindak bijak tapi, jangan terlalu bijak.
53. Untuk menambat hati wanita, kerap bertanya tentang perasaannya, aktiviti yang dijalankannya, kegemarannya, kebenciannya atau sebarang perkara yang berkaitan dengan emosi.
54. Sebelum benar-benar rapat, orang perempuan harus elakkan diri dari bertanya bakal pasangan mengenai perasaannya mengenai sesuatu perkara, peristiwa atau situasi.
55. Orang lelaki amat pantang bila bakal pasangan menempelak atau menunjukkan kesilapan atau kebodohan lelaki tersebut. Ini cara terbaik memutuskan hubungan.
56. Orang perempuan mudah tertawan kepada lelaki yang boleh mengaku salah, meminta maaf, meminta bantuan, bertolak ansur, pandai mendengar, bersabar dan lemah lembut terhadap wanita.
57. Bila bercakap dengan lelaki, orang perempuan harus fokus kepada fakta dan sampaikan secara ringkas. Penjelasan yang berjela-jela dan memasukkan unsur perasaan akan membunuh minat lelaki terhadapnya.
58. Jika orang perempuan marah, pujuklah dengan kasih sayang. Tanya kenapa dia marah, dengari dengan teliti dan jangan komen atau cuba beri nasihat. Orang perempuan mudah sayang pada lelaki yang pandai mendengar dan sensitif kepada perasaannya.
59. Jika lelaki marah, jangan sibuk nak tanya kenapa dia marah. Pamerkan kasih sayang dan bentuk suasana yang tenang. Doakan dia dan beri masa untuk dia merawat dirinya sendiri.
60. Fahami bahawa orang lelaki bercakap secara terus terang, ringkas dan objektif. Orang perempuan sering bercakap secara berlapik, terperinci dan banyak yang tersirat.

Sunday, 19 June 2011

cerita tentang pensel dan pemadam

Pencil : You know,I'm really sorry.

Eraser : Sorry for what?You didn't do anything wrong!

Pencil : Well,every time when i make mistake,you will b there to erase my mistake. But,as time 


pass by,part of u r gone.

Eraser : You see,I'm made to do this. Even though i know one of these day I'll b gone,and u 


have to replace me with another.I'm still happy to do this job.So don't b sad!It worries me!

This is how true friends supposed to b like... :) ♥


Tuesday, 3 May 2011

tele N time

terkejut!!  hahaha

sik tauk nak plh apa...

wow... tok la.. mak nyah lam... drama mkrang... yg pet pot pet pot... hahahaha

wah.. da pgalaman jd pgapit... haha... p pgapit mpuan tuututu... sik mok ku nk pdh.. hahaha
wahh... suka alu ku taim tok... bes2.... tok mlm ku mnunjokkn nok nku tok... pndey

blkon.. duhal tekk... walaupun ku bkn plkon utama... sampingan pun jd... yg penting o sik

penting yaa.. bgntong dgn cara kita mgembak ny.. mn org puas ati... ny akn jd kn kita lbih baik... bkn drpd pnampilan ajk... cara kita mgembak sesuatu watak yaa... p bes laaa... bah..


jogathon

cikgu sabri an ust. azhar bastani

cikgu yusli,, cikgu sabri,, hairudin,, fiqh.. an aku

fiqh an aku

cdak dlm dewan taim meor klaka
 tok mkrang lkak bjogaton... gik ilek2..... lpas lelah an bgmba... wakakaka
lelah ehh!!
 tok gik dlm pjlnan pegi check ke3... sik smpe... ny pun getah abis...
(burok juak k getah)
ALHAMDULILAH
 syukur.. mn nembiak tok mena2 insap... boh dlm gmba jk.. hahaha
org cabutan bertuah dpn cdak tok... bgmba di blkng.. HAHAHA!
 ish2... taim tok meor gik bdiri dpn mok brik an org dpt cabutan bertuah.. hahaha.. sik knak layan ank yaa... hahaha
kurang siuman..
ish3.... tok nma ny sikda keja... ish2... memalu kan.. dah rah dbah timbol. nsib aku bkaver kit...

nok laen.. ish2.. sik pndey malu...

p nang lelah alu taim tok..... gila ehhh... bkn ny ndak gik taim tok... 

palak ku penin alu taim tok.... gila ehh....

p nok ku sik ksampaian... mok bgma an ny :(( sdeh ehh....

bkn pa.... bkn salu pun mkrang bgmba bsama... jus gmba di gbong adalah... 

ya boring... haha.. tggu da masa lak...

ney tauk ALLAH blom suroh knek...

ney tauk da masa lak.... ALLAH akn brik juak an hamba kbhagiaan juakk..

bkn slamany ny brik kn ksdihann....  mena sik...

INSYAALLAH dgn izin ALLAH... ku kn bgmba an ny.. amiiin....

bah.. salam. ya jk....

<nurfazillahhanum>

Friday, 25 March 2011

PORORO TIME

Kol 6:30.. taim ya sik bleh dah kaco tb.. bab ank buah ku mok tgga cita pororo the little penguin.... mok tgga sik krakter cita ya.. ku pun dah hafal dah,... krakter ny.. sbab ank buah ku yala. ku salu tgga... hahaha jap..
dpt teka sik ney pororo???
k.. ku pdh laa.. nok kdak musang ya.. nma ny.. EDDY.. nok dinasour wana ijo ya... CRONG2.. sbab ny mala sebut crong2.. ajk.. ya jk ny pndey sebut.. haha.. nok da kdak sweater papel yaa... PETY nma ny... ya penguin mpuan... haha.. nok wana pink yaa.. cdak tgh LOOPY... ny pndey plh kek.. roti kaa.... mcm2 la... kakya nok wana pteh blakang ya.. POBY nma ny... kakya burong yaa.. nma ny HARRY.... jap.. da krakter ilang.. ku crik gmba lok.. hhehehe.. desss... sik jmpa la plg.. haha.. sik pa laa... tok ku nak tnjok org gik kusyuk tgga...
kusuk gilak..
haha...
tok la tek.. gmba org nok kusyuk gilak.. hahaha bah ya jk la ku mok syer tek... hahaha.. bah tgga la mn ku da idea gik lak.... <shah>

Thursday, 17 March 2011

barbeque bersama kawan-kawan

barbeque pertama di taman awam dengan kawan-kawan....
tok gik rah taman awam tok,,, taim tok nk.. da juak dari atas jmbatan gmba mkrang.. mpuan gik yaa.. hahaha



tok barbeque mkrang yang keduak.. tok di esplanade tok..

tok sma juak tok.. di esplanade.. hahah.. sik bes.. duak jak moto nok kuar.. hahaha... ku pk bnyk tek.. hahaha
tok barbeque yang ketiga.. tok baruk2 juak tok.. hahaha

barbeque tok.. sumany di sponserkan oleh mak ash.. mkrang sikda kolek 1sen pun. just kolek beli minyak moto an arang.. hahaha

hmm... tgga tokrang... dari kanan tokrang... menait.. ahhaha.. n dari gamba aku ya.. rah moto biru wave yaa.. menurun semua.. haha calii...

hahaha.. suma tok adalah hasil mkrang taim blit cuti.. hahaa... nok bes ny nk... azim an zulhar... esiden.. pkey scoot zulhar... hahaha..zulhar kaki jk... azim la trok kit.. bab ny nok mbak.. bkn mbak... tunggang.. hahaha... kakya taim aku an sagap mok bli arang... nok cali ny.. aku an sagap tggang moto ya... dah aku sik bebaju.. p ttup pkey sweater.. p mn seluar pendek tek.. sikda ku kesah tok... dah lah mkrang mbak moto ya sik pkey selipar.. duak2 gik.. hahhaa... bodo keja ehh... hahaha.. dahla tgh ari taim ya... panas dooo... p bia la... kakya taim tok da kwn mkrang taim skolah rndh.. azri an nas.. p nas smpat sma skolah mnengah nan mkrang...
mkrang barbeque nok k3 ya.. sbab ash dtg kn ny pndh kuching soo.. ny pndh laa dr skolah mkrang di miri tok,,, bh bia la.. jnji btmu juak klak.. hahaha.. bh ya jk la sany... bh bintang ada 5 penghujung suma ny.. hahaha.... bintang <3\dek_wan..

Wednesday, 16 March 2011

perkampungan 2011.. amat memosankan

wah.. amat membosankan lah.. pkmpungan tok.. boring alu.. haha...
smpey eskep sigek mlm/.. ilek umah fami.. rilek2 jk di sia.. p alsan mkrang sik dtg..
ujan.. psi taim mlm ya.. haha... medo jk.. ust amim taim ya... ku da beberapa gmba ny jap..
tok ku sik tauk pa bnda tgh plh??

tok tgh blaja??

main PSP ayid.. GOD of WAR

mok maen chess.. p suma nok maen.. suma sik bebaju.. haha
tok lah gmba2 nok mkrang taim pkmpungan yaa,,, haha... tok last day tok...
mok mkrang rilek2.. ddok.. pkir mok rilek di umah fami men PS2.. haha..
boring doo.. ddok asrama... bh.. tggu la lain bnda gik lak.. haha bh
salam...
bintang di hati ku   <hanum>

Saturday, 5 March 2011

AKU SAYANG KAU...


MALAYSIAN> AKU CINTA PADA MU
ENGLISH> ILOVE YOU
FRENCH> JE T’AIME
HINDU> HUM TUMHE PYAR KARTE HAE
CZECH> MILUJI TE..
ITALIAN> TI AMO
GERMANY> ISH LIBE DISH
CHINESSE> WOO AI NII
GREECE> S’AGAPO
HAWAII> ALOHA WAU LA OI
LITHUANIA> TAV MYLIU
KOREAN> SA RANG HAE YO
JAPAN> AI SHI TERU
ROMANIA> TE UBSEC
BOSNIA>VOLIM TE
ALBANIA>TE DUE
PHILIPINE>MAHAL KITA
SPAIN> TE AMO

ARMEGADDON2XXX„, RENUNGAN SEMENTARA



adakah anda tahu.. kenapa dan mengapa Allah S.W.T menyuruh kita untuk berpuasa… ini adalah fakta sains….
Allah S.W.T menyuruh kita berpuasa kerana dengan berpuasa itu… kita akan mendapat metabolisma yang kuat… kerana tanda2 kiamat adalah tentang asap dukhan,… iaitu asap yang di keluarkan oleh satu meteor yang besar… dan asap itu akan memberi pelbagai kesan….
iaitu„ kepada orang bukan islam„ ia akan memberi impak yabg besar… iaitu.. kerosakan seluruh anggota.. terutamanya dajjal.. mata nya terkeluar dan kawasan mata nya di penuhi daging2 nya„ dan ia juga memberi kesan kepada dahi… pada dahi ia akan tertulis KAFIR.. tulis itu akan tertulis dengan sendirinya yang di sebabkan asap ad-dukhan…
kepada org islam pula… cuma kerana metabolisma yang kuat kerana kita telah ber puasa…
malah bukan hanya kerana  kita berpuasa„ ketika kita makan„ ketika kita minum„ dan impak solat itu sendiri amat besar.. kerana„ apabila kita menjaga makan minum kita dengan tidak memakan makanan dan minuman yang haram.. itu akan membantu membentuk metabolisma kita.. solat pula„ solat telah terbukti pada kajian sains iaitu„ badan kita akan menjadi neutral ketika kita sedang bersujud…
orang bukan islam pula„ meraka tidak berpuasa„ makan dan minum yang haram dan tidak mempedulikan yang mana bagus dan mana yang halal…..
RENUNGAN UNTUK BUAT SEMENTARA„ AMBIL PENGAJARAN„
DARI BUKU BERJUDUL ARMAGEDDON„ BENCANA AKHIR ZAMAN…

Thursday, 3 March 2011

raya duak ribu sepuluh(2010)

tok nyambut an kawan-kawan disekolah..

tok nyambut an family...
haha... bodo2 jk sa... tok taun lpas pun.. ku da duak igek bju raya.. nok biru rah atas ya sigek.... ya sigek.. haha... bju tok siap taim fes day raya..... tgh ari.. haha